bydlíme v Beskydech | Hotel Bahenec

Týden nám začíná tentokrát až úterkem, protože se včera malovalo, šlehalo, slavilo a na většině sociálních sítích byly k vidění hlavně vajíčka a perníčky 🙂 . My si slavíme Velikonoce hodně střídmě, žádné bujaré oslavy ani pečení se nekoná a dva ze čtyř dnů jsme trávili na výletech, dokud nám teda Neli nedopadla s virózou. Dnes ale skočím ještě trošičku zpátky, protože tady dlužím poslední naše zasněžené ubytování. Tam, kde lišky dávaj dobrou noc 🙂 .

Wellness hotel Bahenec

Horský hotel možná z fotek vypádá jako nově vystavěný hotel v Beskydech, ale pravdou je, že tu stojí už pěkně dlouho. Vůbec ale nezaostal 🙂 , takže zatímco na hotelu i pokojích je jeho věk znát, službama a myšlenkou jde s dobou velice svižným krokem.

Jestli někoho zajímá, jak vypadá ta Ladovská zima, je to podle mě přesně tohle 🙂 . Na fotkách to je rozhodně romantika, v reálu ale tak trochu peklo (lepší by bylo říct Sibiř). Mrazivé teploty byly důvod, proč jsme se většinu času držely v Hotelu Bahenec, který si své klienty hezky hýčká.

Kde lišky dávaj dobrou noc…

Vtipný byl už nás samotný příjezd. Navigace netušila kde jsme, cesta vedla pořád výš a výš do kopce a byla tak uzoučká, že jsme se modlili, aby proti nám nikdo nejel 🙂 . Až druhý den jsme se dověděli, že dole pod kopcem a taky nahoře u hotelu, je obrovská cedule s pravidlem, že v každou celou jezdí auta dolů, v půlu nahoru 😀 . Čím větší cedule, tím hůř ji vídíme 😀 . Ale uuf, nikdo proti nám nejel.

V hotelu jsme byli ubytovaní od pondělí do středy. Přejížděli jsme sem z Rožnova pod Radhoštěm a stále se tu o nás pokoušelo -12°C. A zatímco Rožnov jsem nám dlouze plánovala a chtěla zkoumat okolí, poslední dny tady v Bahenci, jsem nechtěla dělat nic. Jediným naším úkolem byl odpočinek a lyžování. Už se totiž schylovalo k posledním letošním lyžím 🙂 .

Do restauračky v županech? Klidně.

Přímo v hotelu je restaurace, která je určena jen ubytovaným hostům. V hotelu tak nepotkáte cizí lidi. Ani v bazénu, ani na kafi v restauraci. Myšlenka majitelů je taková, že si můžete dojít z bazénu na jídlo v županech, dát si pohodičku v pivních lázních a obléct se pak rovnou do pyžam. To se přiznám, že jsme neudělali, ale dobrý znát možnosti 😀 . Dress code neřešíte.

Trochu pozor ale u jídla. Pokud s sebou vezete dvouleťáka, počítejte s tím, že v restauraci s ním počítáno není 🙂 . Je třeba domluvit na místě nebo při rezervaci. Místní restaurace je prostorná, útulná a předem vám v ní přidělí váš stůl 🙂 .

U večeře jsme si vždy zaškrtli jídlo, které si vybereme na další den. V nabídce bylo jídel dostatek, u každé šla navíc zvolit dětská porce. Já si jednou dokonce vybrala z jídel dětských 😀 , tam zase nebyl problém zaškrtnout porci pro dospěláka. Jídlo je v restauraci moc chutné, porce akorátní a děti se vždy najedly bez jediného problému.

A zatímco jíte, přímo v restauraci si děti pohrají v koutku. Chvilkama jsem si říkala, že ho hezky uklidím, ať mám pěknou fotku, ale když jsem se podívala na tu knihovnu, radši jsem šla na dezert 😀 . Tak tady máte reál. Ale co, děti koutek milují. Holky se tam dokonce seznámily s dětma, a byl z nich takový hotelový gang.

Večer u (v) pivečka

Po večeři pak můžete buď na kutě nebo využijte některou z nabídek hotelu. Je tu bazén, sauna nebo pivní lázně, které jsme zkusili my 🙂 . Děti naložené v pivečku s korbelem v ruce, to se jen tak nevidí 😀 .

Neuvěřitelně milá „paní lázeňská“ – tak se jí tam vážně říká, nám vše vysvětlila, dětem dala do korbelů vodu a my velcí si mohli během lázně čepovat přímo z pípy.

No, já jsem spíš vinař, ale to jsem tady raději nahlas neřekla 😀 .

Po dvaceti minutách „láznění“ si vás paní lázeňská zabalí do prostěradla a odvede na tohle krásné lóže. Postele, kde místo matrací mají oves. Ne ne, žádná režimová opatření ve smyslu ušetřit 🙂 . Oves pracuje s teplem a energií, takže velice rychle ucítíte, jak se vám zavírají oka a chcete se odevzdat ovsu 😀 .

Jen na naše holky to zas působilo „Když já jim dám o-ovsa, ony skáčou ho-opsa…“ 😀 . A kdo by váhal, zda je procedura vhodná pro děti tak nemusíte. Je, dokonce je prospěšná dětem s atopií a kvůli procedurám sem jezdí atopici na pravidelné „koupačky“. Čistě přírodní záležitost, která navíc funguje a je příjemná 🙂 .

Díky za každé nové ráno…

Po lenošení v pivu s následným oddychem na „travnatém lóži“ jsme odpadli všichni čtyři 😀 . Jako čtyřčlenná rodina jsme byli ubytovaní v pokoji s manželskou postelí a přistýlkou. Holky měly v době pobytu 2 a 4 roky, ale za měsíc už 3 a 5 let. I tak ale Julinka spadala do kategorie „dítě zdarma bez nároku na cokoli“. Pro ní jsme si tedy vyžádali dětskou postýlku, což nebyl nejmenší problém.

Na snídani si vyberete z dostatečného množství pečiva, sýrů, šunky nebo třeba muesli, lupínků či džemů. Co nám chybělo, to bylo čerstvé ovoce, kde bylo v našem termínu jen pár jablek a jedna mandarinka, jinak nic. Trochu počítám, že to je na snídaních sezónní záležitost, takže přes léto snad bude možnost lepší 🙂

Po snídani si holky ještě vyhrály v dětském koutku a na desátou jsme sevždy chystali na lyže. Vlastně se přiznám, že celá tahle lokalita pro dovolenou byla mířená co nejblíže Ski areálu na Bukovci. Tady má totiž své působiště Malina ski school, kterou vlastní mně moc sympatická rodina 🙂 .

Verča, kterou možná znáte z dob Mo(k)drého koníka, přes její osobního blog Matylda & Hugo až po e-shop s krásným dětským oblečením Matylda&Hugo shop, ze kterého měly holky ty andělské šatičky na Štědrý den. Právě za nimi jsme tak dlouho plánovali se vypravit a teď se nám podařily tři dny lyžování pod jejich vedením 🙂 .

V zimě na maliny – ski school v Beskydech

Holkám jsme s sebou vezly jen teplé oblečení, kukly a helmy. Zbylé „náčiní“ jsme si půjčovali na místě 🙂 . Po lyžovačce v Krkonoších nám to přišlo jako „finanční sen“. Lekce s instruktorem stála polovinu a o půjčovném ani nemluvím.

Využít můžete i místní vlek přímo u hotelu. Ten se dává do provozu vždy, když mají hoteloví hosté chuť lyžovat 🙂 . Takže sjezdovka jen pro vás.

Holky začínaly společnou rozcvičkou a pak se jich jali mužíčci v modrém. Většinou mladí kluci nebo holky, kteří rozhodně neviděli dítě poprvé. Přesně věděli jak na ně, holky lyžování bavilo a to bylo přitom v pondělí -12°C. Když se ale dáte ze svahu dolů, máte najednou pocitově -17°C. Velký obdiv holkám i lektorům, že tohle dali a vydrželi celou hodinu.

Julinka (necelé 3 roky) poslední dva dny končila po 45 minutách, Nelinka si dojela celou hodinu a já byla strašně ráda, že se nám letos lyžování povedlo a holkám se poštěstilo celkem 6 hodin pod důkladným dozorem zkušenějších 🙂 .

Pokud se do Beskyd v zimě zatouláte, uložte si následující, protože se zaručím, že tady budete spokojení. Vemte lyže i sobě a svezte se na vedlejším svahu podél dětského parku a nezapomeňte od nás pozdravovat větčně usměvavou Verču, neuvěřitelného dvouletého snowboarďáka Huga a krásnou panenku Matyldu 🙂 .

web lyžařské školy – http://www.malinaski.cz
Facebook fun page lyžařské školy – tady klik
ceník lekcí a půjčovného – tady klik

Odměna po lyžovačce

Po lyžovačce pak přišel vhod tenhle útulný bazén. Prvně v životě jsme s dětma byli v hotelu, kde má bazén teplotu jak v jiných hotelech vířivky. Luxusních 32°C. Nechtělo se nám ani trochu ven. Dokonce jsem konečně odložila foťák i knihu a užila si to teplo 🙂 .

Většina hostů byla na lyžích nebo výletě, takže jsme tam jen jednou potkali jinou rodinu, jinak jsme měli bazén celý pro sebe. Paní lázeňská nám půjčila i malé župánky pro děti, vezli jsme s sebou pěnové pásky a tahle část dne byla moje nej 😀 .

A komu by teplo nestačilo, hned s bazénem sousedí sauna s místem pro odpočinek (ne věčný 😀 ). I když chtít se vám pryč nebude. Pokud si dáte relax v pivních lázních, začíná vaše procedura pobytem v bazénu nebo v sauně, to je pak čistě na vás. My si kvůli holkám vybrali bazén, i když je dostupný po celou dobu pobytu.

V bazénu děti nestačí, jsou tam ale hodně široké schody, na kterých se dalo i hezky sedět 🙂 , takže jsme je nemuseli mít pořád u sebe a užily si hraní i ony.

Vážně už musíme?

A tuhle část asi všichni známe 😀 . Holky pojďte, musíme zabalit a vyrazit domů (480 Km oujéé 😀 ). Nikdy se nám nechce pryč a já si vždy říkám, že se to zase povedlo. Když si shrnu svá předsevzetí, která jsem si v lednu dala, mám největší radost z toho, že opravdu plníme holkám rok zážitky.

Řekla jsem si, že materiální dárky, hračky a oblečení bude letos při zemi, oproti tomu budeme zase venku, víc cestovat a poznávat krásy Čech, Moravy nebo třeba Slezska. Daří se to a díky tomu alespoň zaplníme mapu pro vás 🙂 .

Takže výsledek? Pokud si chcete odpočinout, zmizet se signálu (který tu ale vždy nějaký najdete, i wifi funguje spolehlivě), pokud chcete z města do pohádky, máte rádi soukromí a nejsou pro vás velké hotely, kde se to lidmi hemží, Bahenec doporučím.

Díky hracímu koutku, jídelníčku a božsky teplému bazénu doporučím i s dětmi a nevýhoda hotelu? Je tak daleko, že nám nestačil Kinedryl 😀 .

Praktické info k pobytu

webová stránka hotelu – tady – klik
Facebook fun page hotelu – tady – klik
adresa hotelu – Písek u Jablunkova, 739 84, okr.Frýdek Místek
ceník ubytovánítady – klik (lze najít přes Slevomat slevu)
vybavení – postýlky, vnitřní herna, venkovní dětské hřiště,bazén, vířivka, wellness, možnost polopenze

Chystáte se do tohoto kraje? Jestli ano, přikládám i mapku, na které najdete i všechny články z Rožnova a okolí. Stačí se prokliknout v mapě do dalšího článku 🙂

MUDr. Michala Knězková

All posts

3 Comments

• Eliška Hrubá 3.4.2018 at 11:39

jéééé tam jsme byli v létě 🙂 Beskydy jsou krásný 🙂 jinak s tim ovocem to nebylo o moc lepší ani když jsme tam byli my…ale jinak vše super hlavně ty pivní lázně 😀

• Míša 3.4.2018 at 22:28

Zdravíme, Eliško 🙂

Bylo tam báječně a ty pivní lázně byly super 🙂 . Holky teda oves neustále někde šimral, takže já pořád šmátrala pod dekou a hledala a hledala 😀 .
      Škoda za tu velkou dálku. Tam totiž musí být na jaře úplně super.

Mějte krásný týden 🙂

• Jana Radová 17.4.2018 at 13:29

My tam byli taky v zimně a ještě bez dětí jen s manželem a bylo to super. Dokonce jsme šli i na výšlap na Stožek, který nakonec nedopadl, protože jsme zabloudili 😀 Ale bylo to i tak úžasné a moc rádi na to vzpomínáme. 🙂