bydlíme v pohádce | U Rumcajze v Podlesíčku

Březnové kurzy první pomoci pro maminky nás zavály na Vysočinu a víc pohádkový kraj si asi nedovedu představit. Byli jsme tu podruhé, s dětmi to ale byla premiéra a vrátit bych se sem chtěla ještě letos. Stihli jsme tu nějaký ten výlet, jeden byl dokonce s tajenkou a vybrali jsme TOP ubytování, které se ale úderem léta musí měnit v menší noční můru pro všechny, kdo rád klid a soukromí (jako my čtyři 🙂 ).

Pohádková vesnička – Podlešíčko

O Podlesí a speciální Pohádkové vesničce už jste jistě slyšeli. Jestli ne, možná vás tohle místo zaujme právě z dnešního článku. Na kousku Vysočiny najdete říši pohádkových bytostí, která je promyšlená od A až do Z.

Měsíc před odjezdem jsem nám zkoušela zarezervovat ubytování přímo v pohádkové vesničce a měli jsme štěstí, když nám paní v telefonu oznámila, že poslední místo – chaloupka Rumcajze a Manky, bude naše 🙂 .

Rumcajzova chaloupka

To už je ona. Podle fotek z webu vesničky jsem byla zprvu trochu zklamaná, protože tahle chaloupka vypadá dost podobně jako ta naše, kam s holkama jezdíme. A to jsou přitom ve vesničce takové pohádkové skvosty! Když jsme ale přijeli na místo, vůbec nebyl důvod smutnit 🙂 .

Chatička byla dvoupatrová a nahoře v podkroví jsme chodili spát. Jedná velká místnost, která je do elka, takže jsme na sebe vzájemně s dětma neviděli, měli všichni své soukromí a zároveň jsme nebyli nijak daleko od sebe. Nahoře bylo navíc moc fajnové teplíčko a jediné co nám rušilo pohodu, byli naši sousedé.

Chata je totiž jediná, ve které bydlí dvě rodiny. Z naší strany ubytování Rumcajz, z druhé strany pak Cipísek. Mezi námi pak jedna dřevěná tenká stěna a my na sousedy neměli ani trochu štěstí. Manželé a 4 děti. V deset večer na sebe začali neuvěřitelně sprostě nadávat, dětem sprostě nadávali ať zhasnou a jsou ticho, po sobě křičeli kdo je jaký alkoholik…hrůza. Velké štěstí, že holky jak zaberou, tak prostě chrní a neprobudí je jen tak něco.

1.tip pro vás: Pokud vyjedete do Pohádkové vesničky, vyberte si chaloupku, která se nesdílí se sousedy. Ty totiž nenaplánujete 🙂 .

Rozhodně byl super nápad dětí, že prolezou každý šuplík i skříň, kterou jsme v chaloupce měli. Díky tomu totiž našly krabici kostýmů, která tu na nás čekala 😀 . Holky si tak vybraly Růženku, kačera nebo třeba loupežníka a i za špatného počasí by tu byla zábava veliká.

Dobré jídlo v Podlesíčku

Hned vedle vesničky je velký hotel, který k vesničce patří. Právě tam pak chodíte v rámci polopenze jíst. Strašně musím pochválit místní jídlo, které nás nezklamalo ani jednou. Vše pro děti (mnou schválené 😀 ) zdravé, chutné a akurátní.

Na snídaně byl dostatek úplně všeho, často byl dezert z předešlé večeře, což se u Míša řezu šiklo polovině hotelu 😀 . Nám postačilo ovoce, bílé jogurty, velký výběr lupínků a pro tátu pak i ze slaného soudku vajíčka, šunky, sýry a výborné celozrnné pečivo.

Holky se díky cestování naučily hodně snídat. Jsem za to moc ráda, protože já to neumím dodnes. Ony se nafutrují a vydrží nám do svačiny nefrflat o jídle. Jsou to velké jedlice, takže dřív prosily o jídlo téměř nonstop 😀 . Dnes už dokáží respektovat, že je v jídle nějaký ten denní řád a celodenní jídlo je minulostí.

U večeří nebyl problém poprosit si o jinou přílohu, u oběda bylo možné vybírat přímo z jídelního lístku. U dětí to vyhrály klasicky zase ty boloňské špagety, u táty houbové ragu s rýží a já neodolala salátu, který jsem viděla u slečny sedící proti našemu stolu 😀 .

Na procházku vesničkou

Po příjezdu na nás v chaloupce čekala na stole bábovka, kterou pro nás upekla Červená Karkulka 😀 a taky vesničkové noviny, ve kterých byla i hra s úkoly po vesničce. Donutila nás si ji důkladně projít a to se holkám moc líbilo.

Otázky se totiž týkaly skoro všech domečků, nakoukli jste kam jste chtěli a tady to zavání prvním letním opruzem 😀 . My navštívili vesničku v březnu, kdy tu nebyl téměř nikdo krom ubytovaných hostů. V letních měsících je tu ale o mnoho větší nátřask a navíc se po vesničce dělají prohlídky turistům.

Průvody (a že je to podle fotek masakr… fronta lidí i 20 metrů dlouhá) turistů v době, kdy děti v chaloupce spí po obědě nebo kdy vy chcete odpočívat. Nám tak nakouklo do chaloupky oknem lidí asi 5. Představa, že tohle dělá denně dav lidí, stane z mé dovolené ve vesničce noční můra, ze které chci utéct.

Tip 2 pro vás: Pokud se vydáte do vesničky v létě, rozhodně tu soukromí nezažijete a děti se po obědě vyspí jen těžko.

Nám se březen vůbec dost vtipně sešel. Celý měsíc jsme totiž žili pohádkou. Holkám jsem koupila audio Svěrákovy operky, které se naučily úplně nazpaměť, takže chaloupka s Budulínkem nebo Karkulkou je doslova nadchla. Co teprve, když zjistily, že bábovku jim upekla sama Karkulka 🙂 .

Navštívili jsme pohádkovou vesničku, z výletnického programu si holky samy vybraly návštěvu Pekla a zakončili jsme to celé v Národním divadle na představení Svěrákovy operky, které holky znaly a pobrukují je dodnes 🙂 .

Pohádkové vesničky se ale nebojte ani s menšími dětmi. Až na občasnou návštěvu čarodejnice Kanimůry to není strašidelné místo. Do Pekla už jeďte jen tehdy, že děti samy chtějí a víte, že to pro ně trauma nebude. Všední dny nebo víkend na jaře či na podzim je dle mého ale top volba 🙂 .

Na otázku zda má ježibaba Kanimůra v chatičce telku, se holkám moc odpovídat nechtělo 😀 . Znamenalo to totiž, že musí do perníkové chaloupky vlézt 😀 . Nakonec se podařilo a my už víme jak to tam vypadá, i jakou plazmu vlastní 🙂 .

Koupačka přímo ve vesničce

Pokud nevyjde počasí nebo pokud máte tak cachtavé děti jako my, určitě využijte bazén ve vedlejším hotelu. Na konkrétní hodinu si tady rezervujete místo (8-10 osob max) a můžete se jít na hodinku cachtat. Voda příjemná, velikostně bazén akurátní a na recepci hotelu si můžete za 10 Kč koupit žetónek, kterým si v bazénu pustíte proud 🙂 .

Největší plus bazénu je jeho hloubka. Na jedné jeho polovině je to totiž 80 cm a Nela tak krásně stačila. Nebylo třeba ani pásku a sama si tam skákala, potápěla se a došla kam potřebuje. Vůbec prvně si užila koupání úplně na max, protože jinak bývá spíš u schodů a bojí se o sebe.

Julinka stačila na úplných špičkách, ale ta zas o sebe nemá strach vůbec, takže nějaké limity jí netrápí 😀 .

Než si vlezeš do pelíšku

A protože jste v pohádce, bude to se vším všudy. Večer jsme si v programu přečetli, že se budou číst na dobrou noc pohádky. Holky chodí spát v 19 hodin, ale udělali jsme výjimku a šli v 19.30 na čtení. A jaké to bylo překvapení, když pohádku četla…

…sama čarodějka Kanimůra z Perníkové chaloupky 😀 . Julinka měla značný respekt a chytla se mě vždy, když se na ní baba jaga jen podívala. O to větší překvapení to ale bylo, když přišla ráno Kanimůra na snídani bez kostýmu a byl z ní obyčejný pán 🙂 .

Holkám hodně povídáme, že tohle je pohádka jako karneval. Že zatímco náš táta jde ráno do práce kde si sedne a pracuje na počítači nebo s lidma, Kanimůra veme kostým a jde do práce bavit děti. Hodně jim to pomohlo v odpoutání se od zlého v pohádkách a nebát se.

Kanimůra dětem přečetla tu svojí, Perníkovou chaloupku, kterou si pak děti společně nakreslily na velkou tabuli. Starší děti nakreslily obrys, mladší pak dokreslovaly perníčky, lízátka nebo cokoli dle vlastní fantazie. Na čtení druhé pohádky už jsme pak chyběli, protože jsme se vydali za Mankou a Rumcajzem – domů 🙂 .

Pohádková vesnička – praktické info

webová stránka hotelu a vesničky – tady – klik
Facebook fun page hotelu – tady – klik
adresa hotelu – Podlesí 15, 592 02 Sněžné, Vysočina, Czech Republic
ceník ubytovánítady – klik (lze najít přes Slevomat velkou slevu)
vybavení – postýlky, vnitřní herna v restauraci, venkovní dětské hřiště, bazén, wellness, bowling, možnost polopenze

Máte rádi Vysočinu, chystáte se sem a hledáte kde bydlet? V minulém roce jsme si užili nádherných pět dní v Kukyho lese, kde jsme bydleli v dokonalém Penzionu na Bělisku a celý článek o něm najdete i tady u nás na blogu 🙂 . Na výlet se tam vydáte do Kukyho lesa a tam vám to soukromí zaručím (pokud nechytnete víkendovou svatbu 🙂 ).

Celé naše putování i s výlety můžete najít v mapě, kterou jsme pro vás vytvořili, aby se vám v cestování s dětmi lépe orientovalo 🙂 . Když si ji oddálíte, ukážeme se vám celá republika se vším, co jsme za chodu blogu navštívili 🙂 .

MUDr. Michala Knězková

All posts

8 Comments

• Petra 5.4.2018 at 7:21

Je fajn si přečíst o něčem, kde jsme také byly 🙂 Bylo to tam skvělé.

• Irena Durdilová 5.4.2018 at 9:50

Míšo moc krásné….jen zase ten Slevomat. To by u nás doma neprošlo. Manžel je alergický na jakýkoliv voucher. Ale chystáme na konci června do Březí, tak se těšíme moc.

• Míša 5.4.2018 at 10:51

Irenko rozumim,

náš táta to měl podobně. Pak jsme zjistili až s detmi, že i kvalitní hotely a penziony jsou na slevovych portalech, aby doplnily kapacity jako třeba všední dny. Jinak se jim to obsadí i mimo vouchery a ty dětské penziony a hotely už jsou na slevomatech apod hodně.

Tady by ale nepoznal,že jde o voucher. Díky němu tak dosáhneme na lepší ubytovani, protože jinak by to bylo už drahé. Snažíme se jezdit každý měsíc, když mám kurz první pomoci a to by pak ty výlety stály víc než vydelam 😏.

Teď jsem tam třeba vybírala na červen a už je všude plno. Tak ani nevím zda pojedeme.
      Krásně si to užijte, hlavně ať jste všichni (včetně může 😊 ) spokojení ❤

• Irena Durdilová 5.4.2018 at 14:57

Já to chápu, jsem ráda za krásné tipy. Do Březin se moc těšíme, hlavně na Kukyho. V létě budu asi cestovat sama s malými dětmi, tak když to tam bude fajn a zvládnu to i sama, ráda se tam na konci léta vrátím. Já miluji to soukromí a klid, právě proto si tak moc chválím bydlení v Dolních Počernicích… však jste to zažila v penzionu u Hastrmana 😉

• Soňa Zemanová 5.4.2018 at 11:20

Jé, to vypadá moc pěkně. Jen bych nejela přes Slevomat. Máme dost špatné zkušenosti..Takže dovolené vyhledávám jiným způsobem 🙂 Ale, kde bych udělala vyjímku jsou Apartmány na vršku 🙂

• Míša 5.4.2018 at 12:32

Ahoj Soni,

také už jsme narazili a dávám hodně na recenze. Těch výjimek je víc. Apartmány na vršku jsou fajnové 🙂

Máváme 🙂

• Soňa Zemanová 5.4.2018 at 13:39

Ahoj Míšo,

vybrali jsme chalupu v Beskydech. Fotky krásné a recenze perfektní. Na místě noční můra. Personal hrůza a děs. A co jsme dozvěděli o panu majteli ve vesnici, že je to nějaký IT a všechny recenze si dělá sám. A podruhé někde na severu Čech místo krásné, personál super…čisto jen z matrace koukaly péra a večeře také nic moc…ale okolí hotelu nádherné.. no a od té doby vybíráme jinak a spíše se vracíme na známá a osvědčená místa. A letos dovolené budou spíše pod širákem nebo pod stanem. 🙂

• Gisela 6.4.2018 at 12:05

Byli jsme asi před 2 roky pouze na prohlídce a programu pro děti, bylo to fajn. Byli jsme ubytovaní nedaleko u příbuzných, tak ubytování bylo zbytečné. Bylo mi trochu líto ubytovaných a ztráty soukromí, tak snad mimo hlavní sezónu je tam aspoň trochu klid. Také člověk musí mít štěstí na chaloupku, na většině mi potom nepřišlo nic zas tak extra nebýt postaviček kolem. Až budeme mít zase někdy cestu tímto směrem, určitě zavítáme ale do Kukyho lesa. Hezký den