Hartmanice | Prvně spíme na Šumavě

Letošní zima nám se zdravím docela zamávala, ale my se nevzdávali a i přes dvoje zrušené hory jsme se těšili, že na nás ještě čeká lyžařská tečka na Šumavě. Joo, tečka leda mezi oči 😀 . V pátek jsem nás poctivě zabalila, nezapomněla kukly ani termo prádlo, dobalila lyžařské brýle a v odpoledních hodinách vyrážíme 🙂 .

Kdo už znáte naší mapičku výletů a ubytování, tak jste si všimli, že Šumava je pro nás místem nedotčeným a já se rozhodla, že to letos změníme a trochu nám toho do těchhle končin naplánovala. První výpravou se staly Hartmanice a pro přespání jsme si zvolili apartmány, do kterých jsme dorazili až před devátou večerní 🙂 .

Apartmány Hartmanice & Cafe 27

Naštěstí už na nás čekal pan domácí, předal nám klíče, zavedl nás do posledního patra a my si mohli skočit vybalovat. Holky teda skočily spíš na trámy a do trampolíny (rozumějte místní postele 😀 ) a já rychle do kuchyně, abych jim uvařila „ňočky (nevídeňské 🙂 )“ a přihřála guláš, který jsem vezla ještě z domova.

Apartmán byl krásný, prostorný a čisťounký, holky ho pojaly jako obří tělocvičnu a já jen vyhlížela, kde se Juli uklidí a usne na zemi. I to byl jeden z důvodů, proč šly první večer holky „na špiňócha“ 😀 .

Krom toho, že je celý apartmán přijemným hřištěm, měly tu holky připravený kouteček s obchůdkem, stolkem a židličkou, velkým černým mazlíkem a ani přes tu únavu jsem o nich vlastně nevěděla 🙂 .

Ale co vám budu povídat, to těšení, že se z auta přesunu přes kuchyň až sem, to nebylo zrovna malé 😀 .

Večeře, zuby a na špiňócha spát

Dorazili jsme za velké tmy, viděli, že v okolí nikde po sněhu ani památky, ale nezoufali jsme, protože sjezdovka je přeci vysoko 😀 . Holky do sebe nasoukaly večeři, vyčistily chrup a vyrazily na chrup závěrečný. Rychlý proces 😀 . Ani jsme nestihli nic přečíst.

Vyrážíme za sněhem

První noc byla strašidelná. Tak neskutečný vítr a liják nepamatuju hodně dlouho. A že tomu fotka moc neodpovídá? Pravda, v sobotu jsem náš domeček raději ani nefotila. Celý den nám sice propršelo, ale my se rozhodli nevzdát, nahodili jsme softshell a vyrazili hledat sníh.

Trochu čára přes rozpočet pak byly všudypřítomné sněženky bez machrů a bledule kam se podíváš 😀 . Nevadí, vysoukáme se na kopec. Pro děti to byla dobrá motivace a my pochopitelně věděli, že naše poslední lyžování už bylo dávno dávno zpátky v Beskydech. A tak se přeměnil tenhle víkend z posledního zimního na první jarní.

Kdyby se vám lyžovačky zachtělo, tak hodně super je Kinderland na Arberu, který je odsud asi 30 km přes hranice a pro děti je to tam z místního lyžování rozhodně TOP 🙂 .

Nevšední kouty Hartmanic

Hartmanice jsou městečko, které bylo během víkendu tak klidné, že jsme se jím toulali a u silnic nemuseli holky ani hlídat. Těch hezkých míst ke zkoumání je tu hned několik a vyjít nám počasí nebo vyrazit později na jaře, užijeme si víkend naprosto parádně 🙂 . Do okolí se tu dá vyjet několika směry a když vám bude fakt teplo…

…budete se moct přímo ve městě vykoupat 🙂 . My si to teda mohli leda představovat, ale i tak se Nela ptala, zda si sem nemůžeme v létě po školce zajet 😀 .

Dvě hodinky bloumání uličkama Hartmanic a byl čas se vrátit. Tudy cesta za sněhem nevedla a holky dobře věděly, že z okna našeho apartmánu je vidět do dvora, kde byly prolézačky, a to v tu chvíli bylo lákavější než kaluže a šmajdání městem 🙂 .

Ve dvoře aparthotelu je krásný klídek. Dětem vystačilo i pár prolézaček, Juli si obsadila dřevěný domek a my se schovali pod střechu, odkud se na holky dívalo nejlíp 😀 .

Honba za sněhem – Naučnou stezkou Hamižná

Odpočinek po obědě za námi, počasí o dva chlupy horší než dopoledne, ale my ten sníh najdeme. Holky, zabalit batůžky a jde se ven! Batůžky jsou krok, který jsme zavedli před několika měsíci a holky si na každý výlet nesou ten svůj.

I kdyby měly nést jen pití, vždycky se snažíme, aby si zabalily a nesly „to své“.

Stojíte o batůžkový článek? Vím, že o něj byl loni zájem, ale to jsme nebyli s batohy moc spokojení.

Kousíček od apartmánů, kam není třeba popjíždět autem ani ničím jiným, je naučná stezka, po které můžete za poměrně krátnou dobu obejít Hamižnou horu. Naučná stezká má 1,5 km. Můžete tu příjemně posedět u pevného kanadského stolu s výhledem do romantického údolí hartmanického Zálesí. Najdete tu připravené ohniště k večernímu táboráku s lavicemi, minigril i studánku pitné vody 🙂 .

My nic moc nevyužili, páč deštivo, ale unavit děti se nám povedlo báječně 😀 .

Až tady mi došlo, jak strašně dlouho jsem neviděla žížalu. Když jsem byla malá, vylezly snad při každém dešti a vzpomínám, jak jsme po libereckých chodnících kličkovali, abychom nějaké chuděře neušlápli konec. Tady to byl „návrat do minulosti“, protože tyhle růžové holky byly doslova všude 🙂 .

První polovina okruhu nás vedla do kopce. Při každém ukňournutí holek bylo nutno podotknout, že když sníh není dole, bude nejspíš vysoko nahoře, kde se dá lyžovat, takže protikňourací argumenty byly 😀 .

Štěstí, že mě osvítilo a konečně jsem nezapomněla vzít holinky s sebou, tak tady máte ty Nelinky. Často se ptáte, jestli nosí do školky holiny, ale musím říct, že je tam měla asi 2x. I když se školkou chodí ven za každého počasí, vždy jí stačily naimpregnované celoročky nebo boty zimní. Nelinky noha je v oblasti prstů extrémně široká, takže tyhle holinky byly jasnou volnou.

Nelči holinky jsou dovoz z Písku 🙂 z barefootového obchůdku  Little Shoes – tady klik

A tak jsme prošli každou louží, povařili v každé polívku, pročetli pár cedulí naučné stezky, pošimrali lišejníky… 🙂

…a poslouchali, že sněhu se už nejspíš nedočkáme. Jenže já ho viděla 😀 . Už z městečka bylo vidět, že na vrcholku sjezdovky ještě zbytky sněhu jsou, takže jsme holky netahali za nos a věděli, že stačí popojít výš a bude tam. Podle fotek vidíte, že s kolem, odrážedlem ani kočárkem se tu dobře nechytíte, takže tuhle stezku určitě jen pěšo.

Je vhodná i pro menší děti, protože stoupání není nijak prudké, trasa je jen 1,5 km a když budete mít větší štěstí na počasí, ještě si tady užijete prima výhledy, opečete buřty a nebudete muset děti motivovat sněhem 😀 .

Kočičky? Je čas se vzdát…

A tady je důkaz, že jaro a Velikonoce jsou za rohem. Sice znamenají konec lyžování, ale holky už dobře ví, že Velikonoce jsou jejich čas. Proč? Mají obě na jaře narozeniny a moc dobře už je propojily právě s Velikonocema. Pohladili jsme další kočky a pokračovali za debaty, co asi letos dostanou k narozkám, v jakém duchu se ponese jejich oslava a kolik kamarádů si na ní pozvou 😀 .

Jsme tu. Dosáhli jsme vrcholu a očka konečně září 🙂 .

Máme ho! To bylo radosti…

Ani jim nestihlo dojít, že lyžovat na tom nepůjde a smích jim vydržel až do prvního uklouznutí 😀 . Na sněhuláka už to nebylo, výhled pro nás nim moc, protože šedivo a neustálý déšť, ale zase jsme si hezky potvrdily, že softshell prostě drží.

Obě holky prochodily víkend v UNUO kalhotech i budnách a neprofouklo a nepropršelo nám nic. A to jsme měli v batůžkách každý i pláštěnku.

Ode dneška až do pátku 22.3.2019 můžete využít poštu zdarma na UNUO – kód pro slevu je: MKUNUO a platí u objednávek nad 350 Kč.

objednávky na: www.unuo.cz

Julinka a její softshellová výbavička 🙂 :

bundička s kvítkama / UNUO – tady klik
k tomu čepka se stejným vzorem / UNUO – tady klik
obě holky k tomu mají nezateplené černé gatě ze softshellu / UNUO – tady klik

Splněno! Hurá do sucha a tepla

Všechny cíle dneška jsme splnili a sobotu i za nepřízně počasí si užili venku 🙂 . Zbytek dne už jsme se rozhodli jen povalovat a využít her, které tu jsou na chodbě k zapůjčení. Bylo tam nespočet puzzlí, ale taky společenské hry. K našemu překvapení úplně jiné, než známe, takže bylo na holkách si vybrat a jde se na bitevní klání…

…ehm, to si myslel táta 😀 . To totiž ještě netušil, že si holky vyberou hru Panenka na plese 😀 😀 😀 To vám byla pařba. Sbírání kabelek, střevíčků a kartáčů bylo přesně to, proč se táta těšil, že Julinka u mě v břiše bude určitě kluk!

Propařili jsme zbytek soboty a neděli, tu vám sem napíšu samostatně, protože ta byla úplně boží a byla by škoda ji tady sesmahnout na dvou odstavcích 🙂 . My se totiž, po neuvěřitelně šedivé sobotě, probudili do slučené neděle s modrým nebem a teplotami, které nám dovolily trajdat jen v mikinách (spodek též oděn 😀 ) a bez čepic.

Tak o tom zase příště. Nám se tutotiž moc líbilo a Šumava letos ještě bude pokračovat!

Apartmány Hartmanice – praktické info

webové stránky aparthotelu: http://apartmanhartmanice.cz
Facebook funpage apartmánů – tady klik
adresa apartmánů – Hartmanice 27, 34201 Hartmanice, Plzeňský Kraj, Czech Republic, (125 km z Prahy)
ceník ubytování tady klik

Kam na lyže?
– nejblíže je skiareál přímo v Hartmanicích (cca 500m od hotelu) – tady klik
12 km od hotelu, v městečku Kašperské Hory, se nachází skiareál Kašperky
21km od hotelu se nachází šumavský Špičák – tady klik
30km od hotelu, kousek za hranicemi ČR, v německé části Šumavy, najdete skiareál Velký Javor – tady klik
– 30km od hotelu se nachází skiareál Zadov – tady klik

Kam, když není sníh?
Hrad Kašperk – nejvýše položený královský hrad Česka – www.kasperk.cz
Bazén Sušice – www.sportoviste-susice.cz
Hospůdka U Štěpána – Vyhlášená místní restaurace (kdo sleduje, je prý známá z pořadu Ano, šéfe! )
Jezero Laka tady klik
Čertovo jezero, Černé jezero – ledovcová jezera
Bílá strž – Nejvyšší vodopád na české straně Šumavy,  kaskády mají celkovou výšku cca 13 metrů.

MUDr. Michala Knězková

All posts

13 Comments

• Martina N. 18.3.2019 at 7:52

Míšo,super článek.Na té fotce,jak Nela večeří je ti hodně podobná

• Míša 18.3.2019 at 7:55

Dobré ráno Marti 🙂

děkuju za komentář. Jsi asi první, kdo vidí podobu mezi mnou a Nelčou 😀 . A já děkuju, to vždycky potěší.

Krásný den 🙂

• Lucka Malá 18.3.2019 at 8:31

Dobrý den Míšo,
    ach ty vaše krásné výlety 🙂 Já se hlásím o článek s batůžky určitě, právě totiž vybíráme Lukáškovi k 5.narozeninám.

Mějte se hezky a děkujeme za skvělé články, ubytování i okolí vypadají skvěle

• Míša 18.3.2019 at 8:36

Dobré ráno Luci,

moc děkuji za komentář a těší mě, že se Vám články i výlety líbí 🙂 My jen přejeme, aby Vám na těch výletech vyšlo krapet lepší počasí 😀 .
      S batůžky zkusím článek sepsat, letos jsme trefili moc dobře a holkám sedí. Každá si vybrala jiný a my s manželem máme taky rozdílné, tak nás nejspíš všechny čtyři hodím do jednoho (pytle 🙂 ) článku.

Mějte krásný den

• Zuzka 18.3.2019 at 11:09

Dobrý den Míšo, přesně tento apartmán máme též za sebou a velká spokojenost. Hezký je i ten protější domek, který k nim patří a pak apartmány asi o pár budov blíže do „centra“. Muž chodil do Hartmanic do školy, tak jsme to měli jako povinnou návštěvu 🙂 Sníh tu bývá málokdy, prý kvůli větrům od relativně blízké elektrárny, tak jsme jezdili za sněhem na Rudu a za relaxem do Sušice do bazénu, ten je pěkný. Místní koupaliště bývá na jaře plné, ale fakt plné žab 🙂 Pokud jste nenašli, vedle školy je docela pěkné dětské hřiště a naproti známá synagoga. Těším se na vaše pokračování a budete-li mít cestu do Plzně, rádi vás potkáme.

• Míša 18.3.2019 at 17:09

Milá Zuzi,

moc děkuju z akrásný komentář 🙂 Hřiště i synagoga se ným povedli najít, jen v tom dešti to byla jaksi nepoužitelné 😀 . Ale bylo nám tu hezky. Jen si tak říkám, že bych tady potřebovala minimálně týden, abychom to prošli. V létě sem zase míříme a chceme brát dětem i kola, tak teď jen se už zbavit té rýmy, která už vypadala dobře, ale z Hartmanic jsme ji znovu přivezli…jooo den dešti 😀 .

Máváme Vám a děkuju ještě jednou

• Monika Moravcová 18.3.2019 at 12:34

Míšo, tímhle článkem jste mě hrozně potěšila. Šumava je moje srdcovka, jezdím tam každý rok už od malička 🙂 A to skoro přesně na stejné místo 🙂 Mám totiž v Dlouhé vsi u Sušice tetu. Ale přiznám se bez mučení, že o téhle stezce nemám ani páru 😀 takže díky za inspiraci :-*

• Míša 18.3.2019 at 17:07

Dobrý den Mony,

to je skvělé 😀 . Já se přiznám, že jsem trochu přemýšlela, zda tohle bude někoho zajímat, zda to nemá většina lidí přes celou republiku a mám velikou radost, že i přes šedivé zapršené fotky se to povedlo a líbí se 🙂 . Mám tu z toho takový náš výletnický deníček, aby holky jednou viděly výlety, i kdybych je nedokázala dát do tištěné podoby, takže za tenhle komentář strašně děkuju a jsem ráda, že jsem se trefila 🙂

Máváme vám s nudlí u nosu – jooo deštivo 🙂

• Jana 18.3.2019 at 18:10

Míšo,
    byla jsem v Hartmanicích několikrát a přiznám se, že bych si přečtění Vašeho článku nafackvoala, Vždy prcháme k rozhledně nebo za hranice a přitom „doma“ je taaak hezky! Zvládli jste to všichni bravůrně i když za deštivého počasí. Šumava je v tomto zrádná, ale krásná! A pokud se chystáte v létě, doporučím ještě luxusní zmrzlinu!

• Míša 18.3.2019 at 19:36

Dobrý večer Jani 🙂

moc děkujeme a za doporučení na luxusní zmrzku budeme tuze rády 🙂 Rozhodně se sem totiž ještě minimálně 2x za léto vypravíme 🙂 no zmrzlina, tuším že nebude třeba rodinu přemlouvat 😀 . Já mám naše kraje strašně ráda. Přijde mi škoda zkoumat Bali, Maledivy a jiné kraje, když často neznáme, co máme za kopcem. ne, že bych se na letní moře netěšila, ale tohle je radost, která je tak kousíček, že jak sleze sníh, přichází náš čas 🙂 .

Máváme už z Prahy, ale brzy snad zase z výletů
      Krásný večer

• Jan Milostný 19.3.2019 at 15:59

Zdravím, musím se přiznat, že Vaše stránky vůbec neznám, ale v telefonu na mě vyskočily v nabídce článků a jelikož v červnu jedu do Apartmánů Hartmanice, tak mě název článku hned zaujal a otevřel jsem ho 😀 Moc pěkně fotíte 😉 Líbí se mi váš smysl pro expozici. Tak jsem vám to chtěl pochválit. Taky jsem psal blog, tak vím, že každý pozitivní koment potěší 😀 Ta první fotka porostlých dřevěných dveří je něco přímo v Hartmanicich? Honza

• Míša 19.3.2019 at 23:49

Dobrý večer Honzo,

ano, skutečně je každý komentář radostí 🙂 takže i vám velký dík za něj 🙂 . V Hartmanicích se Vám bude jistě moc líbit, my tu byli nadšení. Škoda jen počasí, kterému člověk neporučí.

Ty dveře na úvodní fotce jsou od straého domu, který určitě nemionete. hartmanice jsou malé a na náměstí, kde najdete i synagogu, tak po pravé straně (po levé koukám na synagogu) je právě tenhle dům. Vlastně obě fotky, kde je porostlý dům (i ty dveře s bílou porostlou zdí) jsou jeden dům, jen každá jeho jiná strana.

Taky se ještě plánujeme vrátit, protože nezbyl čas a ani síly na ledovcová jezera, tak držím palce a dům určitě neminete 🙂 .

Krásný večer a ještě jednou díky za pochvalu fotek, je to čtyři roky starý koníček a moc mě baví.

• Zuzka (Zuzvil) 22.3.2019 at 20:43

Hezky den, Sumavu zatim take nemame projetou (asi to bude i tim, ze je pro nas pres celou nasi republiku), ale dekuji za “lakacku” a tip na ubytovani. Batuzky mate krasne, ten co ma Julinka ma dcers uz druhy rok a absolutni spokojenost, Deuter je jistota a ten podsedak co uvnitr je absolutne uzasna vychytavka. Diky.