Letní putování den 4. | Penzion Rzehaczek v Beskydech

Další tip na ubytování je tady. Byla to velká náhoda, že se mi podařilo sehnat na poslední chvíli tak hezký rodinný penzion. Platila jsem ho těsně před naším odjezdem a už ani nedoufala, že nám dopadne rezervace přesně do našeho letního putování na „Tour de sousedi“ 🙂 . Vyšlo to a jestli v Beskydech budete, určitě sem. Vyžití je tu totiž minimálně na týden 🙂 .

Pohoda v Beskydech: Penzion Rzehaczek

Tohle místo si zamilují všichni, kdo dávají přednost klasickým roubenkám a chatám. Dvoupodlažní roubenku najdete v srdci Slezských Beskyd – v Dolní Lomné. Právě na tomhle místě jsme si dali na další dva dny pauzu a stihli jsme hned dva velké výlety. První už na blogu je, ten další přidáme v další dni, kdy nás čekal přejezd do Polska za zábavním parkem Inwald.

Výlet za nejkrásnějším výhledem najdete tady – klik

Proč byl na vrcholku mých ubytovacích tipů právě tenhle penzion, vysvětluje následující fotka 😀 .

Útulný pokojíček v roubence

Krásné a útulné ubytování v dřevěné chatě, kde se o vás starají sami majitelé. Pokojíčky byly krásně čisté, prostorné a my navíc moc uvítali, že pro holky má apartmán vlastní pokojík, takže jsme mohli být vzhůru dost do noci a nemuseli brát takový ohled na dvě spící mrtvolky někde těsně vedle nás 🙂 .

Bydleli jsme v prvním patře a z našeho pokoje vedly dveře na balkonek s luxusním výhledem. Na jedné straně pole se slaměnými šulánky, na té druhé dětské hřiště a přímo proti nám byla sjezdovka.

Pan majitel dokonce říkal, že se snaží, aby na zimu byla sjezdovka funkční. To by bylo úplně super, protože máte z oken krásný výhled a větší děti už vám můžou drandit na lyžích a vy přitom můžete popíjet svařáček 😀 .

Pro všechny, kteří by tu chtěli setrvat víc dní se bude hodit i kuchyňka v apartmánu. Nejste tak závislí na restauraci a kdo by chtěl ušetřit nějakou tu kačku, může dětem vyvářet. Nutno ale podotknout, že na místní kuchyň my rozhodně doporučujeme jít. Měli jsme pobyt s polopenzí a teda WOW. Však uvidíte 🙂 .

Po mlynářských schodech nahoru se vešlo do pokoje v podkroví. Bylo tam fajn teploučko, což jsme tady v horách vítali s nadšením a tam spaly obě holky. Teď se asi budete divit, zda jsme se nebáli, že holky v noci cestou na záchod sletí. No, chvíli ano, ale nakonec jsme jim tam udělali přepážku a domluvili se, že kdyby chtěly v noci dolů, zavolají na nás.

Nicméně nestalo se to ani jednou 🙂  a ony byly tak nadšené, že mají své království pod střechou pro sebe 🙂 .

Domácí kuchyně paní majitelky

Ráno jsme začínali domácí snídaní. V rámci pobytu jsme měli snídani pro pár v ceně, a protože děti byly s námi zdarma, neměly nárok ani na lůžko, ani snídani. Buď jste se rozdělili o svou postel a jídlo nebo těm větším dokoupili na místě. Tak jsme to vyřešili my. Jídlo bylo výborné a vybíráte ho přímo z jídelního lístku.

Jedno ráno jsme tak vybrali místní specialitu Lejošky (rozuměj palačinky 🙂 ), které byly s povidly a mákem, druhý den pak vajíčka na cibulce.

V restauraci jsme o holkách nikdy nevěděli. Jedna celá místnůstka je totiž věnovaná dětem a to bylo jejich království. Obě se tam vždy nahrnuly a čekaly jen na svolávání ke stolu 🙂 .

Trochu nešťastná je tu (v Beskydech) ale situace se zaměstnaností. Všude je málo lidí, takže se setkáte s nádhernými penziony, které jsou nové, s luxusním zázemím, ale není v nich nikdo. Nejsou totiž lidi. To byl důvod, proč v čase naší dovči nám vařil přímo pan majitel nebo jeho žena. V osm večer tak nebylo možné zajít na kafe, protože i oni samozřejmě musí někdy domů. Taková situace je tam ale všude.

Já se klaním majitelům. Uvařit takové dobroty, holkám halušky, boží polévky i maso pro všechny ubytované...klobouček!

Hodinové máchání v penzionu

K pobytu jsme dostali v ceně i hodinu v místní sauně a vířivce, do které se šlo přes restauraci. To se dětem i nám moc hodilo, protože jsme si jí dopřáli na závěr celodenního výletu na vrch a chatu Kamenitý, což bylo sice jen 8 km, ale díky terénu a počasí to bylo pocitově jak kiláků 15 😀 .

Prohřát v sauně, vymáchat ve vířivce a vyrazit ven přesně na čas, kdy vám už paní majitelka nese na stůl večeři. Pak už jen jedno patro nahoru, vyčistit zuby a odpadnout 🙂 .

V okolí je tady nespočet možností „kam na výlet“, takže opravdu naplníte i celý týden výletováním. Příroda a výhledy tu jsou nádherné, hned za zatáčkou je informační centrum a v centru Dolní Lomné je navíc úplně neskutečné dětské hřiště! To vám pořádně ukážu v tipech na výlety tady v okolí 🙂 .

A máme ho za sebou. Plácám se po zádech, že jsem zvládla napsat článek, který se nečte hodinu 😀 . Pardon za takové, snažím se vždy maximálně zkracovat 🙂 .

Praktické info k penzionu Rzehaczek

webová stránka penzionu – http://www.rzehaczek.cz/
Facebook fun page penzionu – tady klik
adresa penzionu – Dolní Lomná 309, 739 91 Dolní Lomná
cena ubytování – tady klik, nás vyšel pobyt na dvě noci 2490 Kč přes Slevomat
možnosti výletničení Vrch Kamenitý – okruh 8 km, NS Prales Mionší – vstup s průvodcem – součástí je i Pohádková stezka, rozhledna Tetřev, Lomňanské muzeum a Babiččina zahrádka v městečku, Zemědělský dvorek, Vyjížďky na koních (Stáj u Hvězdičky) a další.

Přidávám mapu s přehledem všech ubytování, kde jsme byli, a která mají na blogu vlastní článek. Stačí se jen skrz vlaječku prokliknout do příslušného článku. Mějte se krásně 🙂 .