s dětmi do Rakouska #2 | Grafenberg pro děti i rodiče

10.8.2020 in Výlety - 3 Comments

Druhý den v Rakousku máme za sebou. Bydlení ve Wagrainu si nejde jinak než vynachválit, jídlo taky, protože ho nemusím vařit já 😀 a výlet prvního dne se zdařil na jedničku. Nikdo neměl úžeh, raViolka byla dobře naladěná, lanovka nikoho nepřiskřípla do dveří a jídla jsme pobrali dost 😀 . Tak tady fotoreport z našeho (zatím) posledního dne.

Holky se naučily začínat velkou snídaní. Už jim totiž došlo, že i když se vyvezeme lanovkou nahoru, nikdy tam na nás nečekají roviny a naopak si většinou dost máknou 😀 . Nechodíme jen určené dětské okruhy, ty mají jen okolo 2-3 km, takže si k tomu něco málo přidáme, aby se večer holkám lépe spalo :-).

Za dětským rájem na Grafenberg

Dnešní výlet jsme se rozhodli nasadit nejvyšší kalibr a vypravili se lanovkou, kterou máme jen pár kroků od ubytování na horu GRAFENBERG. Na jejím vrcholku to má být pro děti atraktivní, tak uvidíme.

Abychom měli zdarma lanovky aj., zakoupili jsme si SLC kartu. Na osobu stojí 76 Eur pro dospěláka a 38 Eur pro dítě a platná je na 6 dní. Zní to jako hodně peněz, ale úspora s ní je velká, protože s ní máme dopravu, koupaliště a spousta atrakcí úplně zdarma. Juli tedy vytahuje svojí „zlatou kartu“, pípne jí a můžeme vyrazit.

S SLC kartou můžete 1x denně vyjet kteroukoli lanovkou nahoru a zase zpět dolu.

Lanovkou v době koronaviru

Ráno jsme začali první jízdou lanovkou. Nelinka měla trochu strach, zda se nás pět i s kočárem stihne do lanovky naskládat, když kabinka nezastavuje, ale pořád jede 😀 . Tak první strach jsme překonali a pomalu se i z ní stává místní mazák 🙂 .

Lanovka v době koronaviru aneb krom dětí všichni v roušce – v kabince už sundaváme.

Jízda lanovkou je asi největší báje pro raViolku, kterou baví každá kabinka, která proti nám projede druhým směrem 😀 .

Cesta na vrchol není z nejkratších a můj obdiv mají všichni, které z lanovky vidíme jít na Grafenberg po svých 😀 .

Vrcholy hor pro rodiny s dětmi

A tady už ho máme. Zatím jsme toho nestihli mnoho, ale dnešek považuju za famózní. Asi bych se nespokojila jen s projitím dětských částí, takže jsme si vrcholek prodloužili a vyšli si i na nějaký ten výhled. A když to kočár nedovolil, zašel si na výhled jen zbytek 🙂 .

Cílem dneška byly dětské trasy a vrchol Sonntagskogel, kde závěrečná část už není určená pro kočárky. Pozor jen, že i v hlavní letní sezóně jede poslední lanovka dolů v 17 hodin.

Kuhbidu – kraví stezka a s ní spousta prolézání a úkolů pro děti.

Dole pod lanovkou si nezapomeňte vzít mapu, do které budete po celý výlet nahlížet. Kraví stezku máte hezky přehledně v mapě a zvládnou podle ní jít i samy děti :-).

Kde jsme a kam budeme mířit u nás určovaly holky.

Než jsme se vydali na cestu za kravím poznáním, zasekli jsme se přímo u lanovky u místního průzračného jezírka. Není koupací, ale hrát si na něm je možná ještě zajímavější a holky tam dobrých 20 minut vydržely.

Pro zachování turistického morálu

Den na vrcholku Grafenbergu se dá zaplnit celý, takže doporučuju po snídani vyrazit a vracet se v klidu večer před 17.hodinou. Jídlo jsme si raději balili s sebou na celý den, ale příležitosti k posezení, popití a něco k jídlu, jsou :-).

Kraví úkoly a atrakce dětem

Kolik mléka nám může kráva dát? Děkujeme všem, kteří stezku plánovali a rozhodli se pro fyzičku zatěžující úkoly 😀 .

Pitná voda tam je, takže jsme místy mohli dotočit vypité lahve. Na slunečné počasí obzvlášť bacha. Příjemně nahoře pofukuje, takže vám to slunce nepřijde tak jedovaté, jak ve skutečnosti je. Mazat, pít, mazat, pít a pak teprve sledovat krávy a jejich úkoly 😀 .

Ty výhledy  – něco pro mě – ani nevím, jestli si jich všimly děti 😀 .

Kamínek z Lipna až na vrcholky Rakouska

Znáte malované kamínky, které můžete najít na mnoha místech u nás? Tak my jeden našli na parkovišti na Lipně, tak jsme se rozhodli, že ho vyvezeme na vrcholky Rakouska a na Grafenbergu mu je určitě moc dobře 🙂 .

Hřiště a zábava za každou zatáčkou

Co víc napsat? Asi už jen to, že si budete celý den hrát, děti se snad unaví víc než vy a hlavně ať vám vyjde počasí alespoň z poloviny tak krásné jako nám 🙂 .

raViolka je z toho okolního kravího dojení taky furt u zdroje 😀 . Zlaté merino oblečení, že je jí dobře dole pod horami, kde je vedro i nahoře, kde fouká. Kupovala jsem od značky Crawler a funguje znamenitě. Hlavně v autě si toho cením.

Bosou nohou ledovými potůčky

Kousek od vrcholu Sonntagskogel je stezka bosou nohou. Tady se holky zdržely asi nejdelší čas. Společně jsme došly kam to šlo a na vrchol už to s kočárem nešlo.

Kousek vzácného stínu

Stromů už tu není moc, ale když už je, musíte z něj vyždímat co se dá. Šli jsme stezku sice o víkendu v srpnu, ale ani tak tu není narváno a vlastně máme moc hezkou pohodu bez davů lidí 🙂 .

Za výhledem na Sonnenkogel- bez kočáru

Ať můžete posoudit terén, tak tohle je cesta na vrchol Sonntagskogel (1849 m). Začátek jde…

…zbytek leda v nosítku nebo doporučení jen pro zdatnější rodiče a děti 😀 .

Ten výhled je ale…aaaach 🙂 .

Poslední pohoupání před zpáteční cestou

Znovu se zhoupnout, odpočinek a hurá zpět k lanovce.

Pavučiny s TOP výhledem

Cesta nemusí být stejná jako tam. Vzali jsme to po okruhu a tentokrát nás nedoprovázely krávy (teď myslím zvěř, ne dcery 😀 ty s námi šly pořád)…

Cestou zpět v doprovodu včelek

…ale včelky. Zase všemožné prolézání, přelézání a dětské utahávače 🙂 .

Restauraci v mapě máte, takže si rozvrhněte trasu dle zásob jídla a pití. My se tady jen povozili a hurá dál…

Vodní svět cestou zpět

A tady důvod, proč mají holky v batozích náhradní věci, ručníky a dokonce plavky…

Kochačka proběhla cestou tam i zpět 🙂 …

Bedlivý dozor si s sebou taky přibalte 😀 .

Koupačka, sušička a svačina na vrcholu

Zráchané děti jsme usušili, dojedli zásoby z batohu a už se mohli blížit k lanovce. Na svačiny se ptáte vždycky. My s sebou vozíme na sváču vždy nějaké tousty, čerstvé ovoce a taky kapsičky, které holky mají rády, nehrozí že je rozsednou, až se posadí na batohy a hodně jim chutnají tyhle Freche Freunde, které působí, že jsou odsud, ale kupuju je u nás na e-shopu lepsislozeni.cz

Mají super složení a hlavně boží kombinace ovoce, takže tam najdete i řepu nebo třeba černou mrkev, kterou mají holky rády 🙂 . Vyplatí se vyhlížet na ně slevový kód. To pak objednávám snídaňové cereálie Milzu, které vyhrály v dTestu a jsou výborné a přitom neslazené a zbytečně nesmažené apod. Tyhle kapsičky pak na léto prostě TOP.

Teď do neděle je ještě platný kód, s kterým jsem je kupovala já:

JDETOLEPE20 (je 20% na vše co mají, takže za mě doporučuji Milzu a tyto Freche všech kombinací) – tady klik

Pokud do Salzburska zamíříte, tenhle výlet si doporučuji poznačit a vyrazit 🙂 .

My z něj máme dokonce i společnou fotku – a co že nám němka ufikla nohy, máme rodinnou fotku 😀 !

Lanový svět před lanovkou

Těsně před finišem je pak poslední atrakce – lanový parčík, kde už jsme byli sami úplně. To už se všichni sunuli směr poslední lanovka.

Takže jdeme zamávat výhledům, naposledy se povozit na vorech…

Nelinka rozloučit s kravama 😀 …

A hurá zpět.

Za tip na výlet děkujeme průvodci od Janči, která napsala knihu spolu s mnoha rodinami a píše parádní inspiraci na blogu Dětmi v báglu!

Tuhle knihu doporučuji před odjezdem do Rakouska určitě pořídit.

MUDr. Michala Knězková

All posts

3 Comments

• Gabi 11.8.2020 at 12:34

Tohle měla být naše červnová dovolená 🙁 vybírali jsme termín s levnějším ubytováním, před prázdninami aby nebylo narváno. Bohužel Rakousko se otevřelo až o týden později. Díky průvodci jsme byli natěšení, naplánovali jsme si hromadu výletů a nakonec jsme jeli do Krkonoš. Tam to bylo taky skvělé, navíc jsme tam byli skoro sami, žádné davy (v porovnání s červencovou Šumavou), ale po Alpách mi bylo smutno, těšili jsme se půl roku, pečlivě vybírali termín a nakonec to nevyšlo o týden, navíc se všechny školkové i mimoškolkové akce kvůli koronaviru posunuly do stejného termínu a my jsme o ně přišli. Závidím Vám, že jste mohli do Rakouska 🙂 my snad příští rok…

• Verca S. 11.8.2020 at 16:42

Úžasné počtení z Vašeho cestování po Rakousku. Pobavila jsem se u společně fotky druhého dne – náhodou je to super fotka, kousek chybějících nožiček je lepší, než půlky hlaviček. Mějte krásnou dovolenou Verča S.

• Martina 4.10.2020 at 23:27

V Rakousku je krásně. Kolem Schladmingu jsme byli na pár dní loni (dovolená bez dětí:) a když jsme viděli všechna ta hřiště, chtěli jsme jet letos všichni. Nakonec jsme jeli jen na chalupu a různě po Čechách. Tak snad za rok. Kartu na slevy (Sommercard) jsme měli k ubytování zdarma. A to jsme bydleli v kempu, žádný luxus.